Tannlegehjelpen

Helsetech er en bransje i rivende utvikling. Innen munn- og tannhelse er Tannlegehjelpen helt i front. Vi fikk utvikle identiteten deres.
Tannlegehjelpen

Tannlegehjelpen er en startup som har utviklet en digital plattform som bringer kompetanse og kunnskap til pasienter og helsepersonell. Via videokonsultasjoner, e-læring og workshops tilbyr de hjelp til selvhjelp og utdanning av helsepersonell. De bringer rett og slett tannlegen til deg, der du er.

Helsetech er en bransje med svært høy grundertetthet og stor innovasjonsgrad. Det er utrolig bra. Men det stiller også store krav til den enkelte aktør, dersom man skal lykkes. Et godt grep om egen merkevare, og en tydelig visuell identitet var viktig for at Tannlegehjelpen skulle skille seg ut i mengden.

Prosess

Det ble gjennomført digitale workshops for å komme til bunns i merkevaren, før vi gikk i gang med utviklingen av logo og visuell identitet. Tannlegehjelpen ønsket et uttrykk som utstrålte innovativitet, men samtidig trygghet og enkelhet i bruk. De ville fremstå som profesjonelle, men samtidig folkelige, med mål om å redusere barrierene for bruk av en slik tjeneste.

 

Løsning

Hvilken tannhelsetjeneste er det som har den logoen som ser ut som en tann, igjen? Stemmer, det er nesten alle. Vi visste at vi her måtte bryte med kategorispråket, og velge en helt annen retning enn de typiske uttrykkene til tannhelse-relaterte selskaper. Løsningen ble å bruke signaler som visuelt tar tjenesten mer inn i det digitale landskapet. En stilisert “t” med serifer ble hovedsymbolet, og bidrar til et akademisk og profesjonelt uttrykk, mens logotypen i navnetrekket er rent og moderne. Stripene som utgjør symbolet går igjen i forma v visuelle støtteelementer som bygger opp under identiteten.

Kunde:

Tannlegehjelpen

Leveranse:

Design Logo og profil Merkevarestrategi Strategi

Tidsrom:

2020

Andre jobber