Fokus optikk

Optikk slik det skal være

Bakgrunn

Harstads nye optiker kan ikke regnes som ny, verken i byen eller som optiker. Lars E. Bergh er nemlig 3. generasjons optiker, og både Lars og samboer Kjersti har lang erfaring i optikerfaget. De hadde et sterkt ønske om å stå på egne ben og ha mer kontroll på hele prosessen. Samtidig som de oppfylte drømmen om egen bedrift pustet de liv i den gamle bygården i Hilsegata, hvor det nye interiøret i kombinasjon med historien i veggene utgjør en nydelig helhet.

Hos Fokus Optikk spiller optikerfaget hovedrollen, og det settes av god tid til grundige synsundersøkelser. I tillegg tilbyr de linsekontroll, øyehelseundersøkelse, forebygging av synsfeil, og spennende brillemerker som man ikke finner andre steder i byen. Kompetanse, kvalitet og fornuftige priser skal være det etterlatte uttrykket i den visuelle identitet, bildestil, tekst, nettside, og annonsering.

Løsningen

Vi utviklet et symbol som skal bidra til storytellingen rundt hva merkevaren Elmea handler om. Det inneholder en pil som peker fremover for å symbolisere et fremoverlent selskap som investerer i morgendagen. Videre inneholder det flere linjer, som en ment å illudere distribusjon av kraft. Sammen peker linjene og pilen mot et punkt i midten; mea. Vi valgte en fargepalett som bidrar til å understreke dette, og som samtidig styrker den lokale forankringen, med en dyp blåfarge inspirert av havet, og en sterk grønn farge som vi kjenner igjen fra nordlyset som danser på himmelen. Typografisk gikk vi for et stramt, moderne uttrykk som harmonerer med symbolet, og som videre understreker at dette er et høykompetent, fremoverlent energikonsern.

Andre jobber