Tromsø Jazzfestival 2016

Den tradisjonsrike festivalen Barentsjazz feiret 10 års jubileum ved å skifte navn, visuell identitet og årlig tidspunkt fra høst- til sommerfestival.

Tromsø Jazzfestival 2016

Mål

Målet ved konseptendringen var å trekke flere besøkende til festivalen gjennom en mere fengende visuell identitet samt et tidspunkt som ikke måtte konkurrere med julebord, eksamenslesning og juleforberedelser.

Les mer om jobben

Løsning

Vi bygget opp logo rundt initialene TJ, og en visuell identitet med elementer inspirert av jazznoter og gitargrep som legges oppå blåtonede artistbilder. Store titler i en karakteristisk typografi er med på å gjøre uttrykket spennende og kunstnerisk. 

 

Resultat

Festivalen 5-doblet billettintektene i 2016. De opplevde en overveldende respons med utsolgte konserter og måtte legge ut ekstrabilletter på flere konserter etter påtrykk fra publikum.

Kunde:
Tromsø Jazzfestival 2016

Leveranse:
Logo og visuell identitet

Tidsrom:
2016