Solstad Begravelsesbyrå

Mennesker i sorg skal slippe å la seg frustrere over dårlig brukergrensesnitt på nettsidene til begravelsesbyrået. Godt UX-design har sjeldent vært viktigere enn når vi utviklet nye sider for Solstad Begravelsesbyrå.

Bakgrunn 

Solstad Begravelsesbyrå kom til oss med et ønske om på skape et mer moderne uttrykk for byrået, samt en tilstedeværelse på nett som gjør det enkelt å navigere, og som unngår å påføre mennesker i en sorgsituasjon unødig stress.

Varm og imøtekommende var sentrale stikkord mens vi utarbeidet profilen. Akkurat slik som menneskene du møter på Solstad Begravelsesbyrå. Nettsiden skal gi god informasjon, uten at det føles for overveldende. Den skal bidra til å gjøre en vanskelig tid litt lettere.

Les mer om jobben

Løsning

Enkelhet ble et gjennomgående stikkord, både i utviklingen av identiteten, og nettsiden. Identiteten viser tre enkle blader, hvor formen er bygget rundt tre sirkler. Dette skaper et harmonisk og imøtekommende uttrykk som gjenspeiler menneskene man møter hos Solstad, og som skal føles riktig for målgruppen og den situasjonen de befinner seg i når de har behov for Solstads tjenester.

Se løsningen her

 

Vi er så stolte over å kunne lansere ny og lokalprodusert nettside. En nettside som er varm, rolig, informativ og enkel. En side som skal kunne guide deg gjennom en av livets vanskeligste faser. Gjennom moderne design og nydelige bilder, håper vi du synes den er akkurat det den trenger å være. Tusen takk til Hipp Hurra (nå Anew) for nydelig tolkning av våre tanker og ideer.  

-Solstad Begravelsesbyrå 

Kunde:
Solstad Begravelsesbyrå

Leveranse:
Logo og visuell identitet, Nettside

Tidsrom:
2020

Photo:
Stian Klo

 

www.solstadas.no