Lykke & Lukas

Lykke & Lukas var en perle av en butikk i Harstad. Til den uimotståelige duften av hjemmebakt brød, nykvernet kaffe og sjokolade kunne du gå rundt og kose deg blant barneklær av danske og norske designere samt dansk interiør. I tillegg til dette fant du kaker, konfekter og andre luksusartikler til mat og matlaging.

Da Line og Benedicte startet opp Lykke & Lukas i 2009 lå hovedfokuset på kvalitetsbarneklær fra Norge og Danmark, i tillegg til hjemmelagde brød, kaffe, en del andre godsaker og noe interiør. Etterhvert tok interiørbiten mere og mere plass, og da lokalet vegg i vegg ble ledig bestemte de seg for å utvide butikken. I forbindelse med dette meldte behovet seg for en rebranding med en videre profil som i større grad viste mangfoldet i det de tilbyr. De ønsket også å få bedre frem sine tre avdelingene – junior – interiør – delikatesser. Løsningen ble en lek med geometriske former, som skal symbolisere variasjon, design og kvalitet. De forskjellige avdelingene markeres med egne undertekster under logoen.

Kunde:
Lykke & Lukas

Leveranse:
Logo og visuell identitet

Tidsrom:
2014