Ilios

Festival for my musikk

Ilios

Bakgrunn 

Ilios festival for ny musikk har fått sitt navn fra den greske solguden Ilios, og henspeiler på solas alltid like populære tilbakekomst til landsdelen hvert år. Festivalen har i løpet av vel 22 års eksistens utviklet seg til å bli en av landets mest etablerte og større festivaler for ny musikk. Festivalen er alltid lagt til uke 5, i den tida sola igjen skinner på Harstad. Festivalen tilhører Ny Musikk Harstad, og er en underavdeling i Ny Musikk. Vi var designpartner for festivalen fra 2009 til 2019

I 2014 utviklet vi ny grafisk profil til festivalen. De første årene hadde ikke festivalen noen tydelig visuell identitet, kun en logo, og det visuelle uttrykket var helt forskjellig fra år til år. De ønsket en mer konkret identitet som kun brukes år etter år for å skape gjenkjenning og å bygge og styrke merkevaren, slik at det ikke var noen tvil om hvem som var avsender.

Les mer om jobben

Løsningen

Løsningen ble en dynamisk identitet med et forenklet solsymbol, og en liten jordklode som går i bane rundt og symboliserer bevegelighet, forandring og utvikling. Plasseringen av jordkloden skifter fra år til år. Logosymbolet kan brukes løsrevet fra logoteksten som et stort, iøynefallende dekorelement oppå bilder, f. eks. på plakater, forsider o.l. Det brukes forskjellig fargepalett fra år til år.

Kunde:
Ilios

Leveranse:
Logo og visuell identitet, nettside

Tidsrom:
2009 – 2019