Canion

Menneskets beste venn fortjener seletøy av ypperste kvalitet, som sitter godt, og gir maksimal bevegelsesfrihet, helt uten å gnage. Og Canion fortjener en identitet som får frem at det nettopp det de leverer.

Canion

Bakgrunn 

Canion er en Tromsø-basert startup som har utviklet et helt spesielt seletøy til hund. Selen er ekstremt slitesterk, og er utviklet for å gi hunden maksimal bevegelsesfrihet uten at det gnager noe sted. Et enkelt bånd, helt uten skjøter. Dette er noe av grunnen til at både politi og forsvar har fattet interesse for produktet.

Les mer om jobben

 

Prosess

Vi ble kjent med gründeren bak merket gjennom vår samarbeid med Kunnskapsparken Nord (KUPA). Canion var en del av programmet Arctic Accellerator, og vi fikk oppdraget med å utvikle en identitet for merket, som gjenspeilet posisjonen de ønsket å ta som en leverandør av høykvalitetsprodukter til hund. Målgruppen var blant annet politi og forsvar, så vi visste at vi her måtte skape et tøft uttrykk som appellerer til proffe hundeførere.

 

Løsning

Store, stramme linjer, og en logo bestående av en enkel strek. Helt uten skjøter, akkurat som produktet. Fonten vi valgte harmonerer godt med logosymbolet, og bidrar til et tøft uttrykk som utstråler kvalitet, om som gir anerkjennende nikk fra målgruppen. I tillegg til identitet på selve selskapet, lagde vi også identitet og pakningsdesign til produktet, som fikk navnet Agile.

Kunde:
Canion

Leveranse:
Logo og visuell identitet, pakningsdesign

Tidsrom:
2020